3 Probleme care pun la incercare tanarul antreprenor


3 Probleme care pun la incercare tanarul antreprenor

Din timpurile cele mai vechi și până în prezent s-au constatat unele schimbări în ceea ce privește dezvoltarea și funcționarea afacerilor, însă capitolul strategie și principii nimic nu a avut de suferit. Fiecare își prezintă produsul urmând anumiți pași, fie că, în perioada negustoriei aceștia își scoteau mărfurile față de cumpărător, caracterizând-o, fie în prezent, același negustor modernizat trece prin epoca internetului, oferindu-I totul clientului doar prin câteva click-uri.

Cu toate că încercările au devenit mai insistente, tinerii antreprenori au posibilitatea mai mare de a ajunge pe piețele interne și externe printr-o îmbunătățire absolută a comunicării din mediul online, acestea uneori le dă bătăi de cap, fiindcă aproape toți sunt plasați sub experimentul de supraviețuire și lupta pentru viață, adică pentru rezistența afacerii.

Vom explica aceasta, mai întâi de toate punând în discuție un motto foarte relevant la această temă. Renumitul savant J. W. Goethe afirma că ,, Mai presus de toate să aveți încredere în voi înșivă, că atunci și ceilalți v-o arăta”. Sunt cuvinte care ajută tinerii antreprenori, pri propria încredere să-și i-a avânt și să înceapă ceea ce și-au pus în plan de la zero.

Deseori aceasta este metoda cea mai convenabilă pentru antreprenori. Dorința de a deveni propriul șef este una motivantă, căci îți oferă confort, libertate, activități stricte necesare, desigur dacă afacerea ta are la bază o idee bine întemeiată, cântărită și evaluată, unică și originală. Dar nu uităm și de faptul că este deseori riscantă, deoarece totul începe de la zero.

Simpla ideea de a deveni tânăr antreprenor și de a-ți presta serviciile proprii într-o lume abia cunoscută este una curajoasă, anevoioasă, în unele cazuri contrariată și aflată sub semnul riscului de a pierde totul. Însă dacă ți-ai asumat aceste pericole și ești gata să pornești pe drumul afacerii îți propunem mai întâi de toate să analizezi principalele probleme pe care s-ar putea să le întâmpini pe parcurs.

 

Finante minimale

 

Finanțe minimale sau chiar lipsa acestora este o problemă destul de des întâlnită în rândul tinerilor afaceriști care fiind la început de drum nu au destule surse financiare. Întrebarea cea mai des adresată însăși lor este cum în lipsa unui buget bine stabilit să deschid o afacere? Sau cum pot să încep activitatea unei afaceri în lipsă de bani?

În opinia unora dintre antreprenorii cu experiență, banii nu reprezintă cel mai important aspect în dezvoltarea și promovarea afacerii, ci dorința de a ajunge cât mai departe, mult curaj, inspirație, chibzuință și convingerea nebună că tu într-adevăr poți.

Alții sunt de părerea că problema constă în însăși personalitatea noastră. Noi suntem cei care contribuim la stoparea propriei dezvoltări, prin prisma unor extremități pe care ni le prescriem în conștientul nostru și care ne împiedică să trecem de la o etapă de dezvoltare la alta.

Pentru a reuși în toate trebuie cunoștințe acumulate din diferite domenii, printre acestea se evidențiază și cele de ordin economic. Banii sunt foarte importanți, așa că la început de drum va trebui să înveți să-i gestionezi cu multă luare-aminte, nu doar să-i obții, ci și să-i menții pentru un timp cât mai îndelungat.

Cele mai cunoscute strategii în a începe o afacere având finanțe minimale sunt: amânarea angajării de personal, închirierii unui birou, ducerea de sine stătător a contabilității etc.

 

Publicitatea

La capitolul publicitate cred că majoritate antreprenorilor și cei cu experiență și cei fără s-au ciocnit cu concurența destul de aprigă. Ca niște vânători, aceștia își acaparează prada prin câte și mai câte strategii. Pentru un tânăr începător, întrebările de felul următor: Ce strategie de marketing să utilizez? Care sunt cele mai bune metode de promovare a site-ului? Ce costuri ar implica? – reprezintă niște obstacole pe potrivă.

Această problemă a fost sesizată de antreprenorii renumiți care afirmă că vânzările și promovarea acestora sunt esențiale dacă ai dorința de ați face cât mai cunoscută noua afacere. În pofida existenței unor concurenți pe măsură, epoca tehnologiei propune pentru fiecare modalități specifice de promovare. Mediul online este cel mai întrebuințat. Ai nevoie de cele mai deseori de un pc și conexiune la rețelele de socializare. Astfel, pe lângă faptul că poți de sine stătător să contribui la distribuirea informației despre produsele tale, ai posibilitatea să apelezi oricând la ajutorul agențiilor SEO. Experții în domeniu se ocupă de popularizarea unui brand, optimizând site-ul atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare.

Cred că este o modalitate destul de convingătoare care îți plasează ideea pe o piaţă în care numele tău este încă necunoscut, posibilitatea de a convinge și de a răspunde nevoilor unor clienți dificili şi pretenţioşi.

 

Incertitudinea clientilor

Lipsa încrederii clienților este un obstacol destul de frecvent atunci când te lansezi pe piață. Clienții nu cunosc calitatea produsului tău, nici numele tău. În schimb ei vor atrage atenția la siguranța și stabilitate cu care înaintezi, înțelegerea clienților, deschiderea spre clienți, prezența unui personal amabil, bine pregătit care de multe ori ar trebui să fii tu și nu alții în locul tău. Este nevoie de foarte multă comunicare. O comunicare eficientă care să aducă rezultate în toate aspectele afacerii tale.

 


Avatar

Ionut Cosmin

Previous Un carucior pentru copilul meu de la casa de amanet
Next Cum întreții corect imprimanta multifuncțională