Audit financiar al unei organizatii de la Contello.ro

Audit financiar al unei organizatii de la Contello.ro

Un audit reprezintă examinarea raportului financiar al unei organizații – așa cum este prezentat în raportul anual – de către o persoană independentă de respectiva organizație.

Scopul auditului este acela de a forma o imagine asupra informaţiilor prezentate în raportul financiar. Acestea sunt luate în ansamblu, reflectând poziția economică a organizației la o anumită dată, de exemplu:

Sunt detalii despre ceea ce este deținut?

Sunt evaluate corect profiturile sau pierderile?

La examinarea raportului financiar, auditorii trebuie să respecte standardele de audit stabilite de un organism guvernamental. Odată ce auditorii și-au încheiat activitatea, ei scriu un raport de audit, explicând ceea ce au făcut, oferind un aviz din activitatea lor.

Ce nu fac auditorii?

  • Verificați fiecare cifră din raportul financiar – auditurile se bazează exclusiv pe teste selective.
  • Judecă adecvarea activităților de afaceri ale organizației sau a strategiilor/deciziilor luate de către administratori.
  • Uitaţi-vă la fiecare tranzacție efectuată de organizație.
  • Testați adecvarea tuturor controalelor interne ale organizației.
  • Observați calitatea directorilor și a conducerii, calitatea  corporativei sau calitatea procedurilor și controalelor de gestionare a riscului ale organizației.

Audit financiar al unei organizatii

Ce fac în special auditorii?

Auditorii discută despre domeniul de aplicare a activității de audit cu organizația – directorii sau conducerea pot solicita efectuarea unor proceduri suplimentare. Auditorii își mențin independența față de conducere și directori, astfel încât testele și hotărârile să fie făcute în mod obiectiv. Auditorii determină tipul și amploarea procedurilor de audit pe care le vor efectua, în funcție de riscurile și controalele pe care le-au identificat.

Ce include procedeul?

  • Mijloace fixe. Observați activele, examinați autorizațiile de cumpărare și de eliminare, examinați documentele de leasing, examinați rapoartele de evaluare, recalculați deprecierea și amortizarea.
  • Confirmați conturile, testați sfârșitul anului de testare.
  • Cheltuieli cumulate. Examinați plățile ulterioare, comparați soldurile cu anii anteriori
  • Creanţă. Confirmați cu creditorii, revizuiți contractele de închiriere, consultați referințele în procesul-verbal al consiliului de administrație.
  • Venituri. Examinați documentele care susțin o selecție de vânzări, examinați tranzacțiile ulterioare, recalculați procentajele calculelor de finalizare, revizuiți istoricul veniturilor din vânzări și alocațiilor.
  • Cheltuieli. Examinați documentele care susțin o selecție a cheltuielilor, examinați tranzacțiile ulterioare, confirmați articole neobișnuite cu furnizorii.

Cu alte cuvinte, un audit financiar vă va ajuta organizaţia, punând toate detaliile cap la cap.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright ValiScrie.ro 2018
Shale theme by Siteturner