Diagnosticul de gingivită – cum îl putem preveni şi trata?


Gingivita este prima etapă prin care se manifestă bolile gingivale şi, totodată, este singura etapă reversibilă. Netratată, gingivita poate ataca şi mai mult gingia sau se poate transforma într-o boală parodontală distructivă a gingiei, numită parodontită. Foarte multe persoane suferă de o astfel de boală parodontală şi nu au simţit simptome speciale. Acesta este motivul pentru care controalele dentare regulate şi examinările parodontale sunt atât de importante. Metodele de tratament parodontoză sunt variate, dar în general, depind de tipul de afecţiune şi de măsura în care starea a progresat.
De la remedii naturale la domiciliu împotriva gingivitei, abordarea unui regim alimentar care să prevină sau să împiedice avansarea afecţiunii şi până la tratamente mai elaborate, precum electronic stem generator sau, în ultimul stadiu, extracţia dintelui şi montarea unui implant dentar, tratamentele diferă de caz la caz. Iată de ce o bună igienă orală la domiciliu este esenţială pentru a preveni apariţia bolilor parodontale sau pentru a împiedica evoluţia unor astfel de afecţiuni.
Un regim sănătos de igienă orală include periajul de două ori pezi, curăţarea interdentară cu ajutorul aţei dentare sau al unui irigator bucal, respectarea unei diete alimentare echilibrate şi vizite regulate la medicul dentist. Cea mai simplă modalitate de a ţine la distanţă bolile parodontale este să beţi mai multă apă. Apa, în special apa fluorurată, este cea mai bună băutură pentru menţinerea sănătăţii orale. În ciuda opiniilor populare, fluorul este important pentru sănătatea orală deoarece împiedică atacurile acide care provoacă carii. De asemenea, laptele şi alte produse lactate, cum ar fi brânza şi iaurtul, au un conţinut scăzut de zahăr, ceea ce este un lucru bun pentru sănătatea dentară. În plus, aceste produse conţin proteine şi sunt pline de calciu, întărind astfel dinţii.
La fel de recomandate sunt alimentele bogate în fosfor, cum ar fi carnea de pasăre, peştele, laptele şi ouăle. Pe lângă fosfor, aceste alimente sunt bogate în proteine, conducând astfel la o mai bună rezistenţă a dinţilor şi gingiilor. Fructele şi legumele reprezintă o parte importantă a oricărei diete echilibrate şi sunt, de asemenea, bune pentru sănătatea dentară. Deoarece sunt bogate în apă şi fibre, fructele şi legumele ajută la echilibrarea zaharurilor şi la curăţarea dinţilor. Ori de câte ori mestecăm fructe sau legume, gura produce mai multă salivă, iar saliva elimină în mod natural acizii dăunători şi resturile alimentare. Foarte indicate pentru prevenirea şi tratarea gingivitei sunt nucile, migdalele, dar şi caju şi seminţele cât mai variate. Acestea conţin proteine şi minerale foarte importante atât pentru starea generală de sănătate, cât şi pentru sănătatea orală. Iar dacă vom obişnui să ronţăim câteva nuci ca gustări între mese, vom stimula producţia de salivă, ceea ce poate reduce riscul de apariţie a cariilor dentare.

Previous A face ceea ce se cuvine
Next Cum alegem incaltamintea potrivita la locul de munca?