Evitarea daunelor pneurilor si rotilor


Deteriorarea unui perete lateral al anvelopei sau carcasei poate face anvelopa inutila, chiar daca banda de rulare este foarte putin uzata. O cauza majora de deteriorare a rotilor si anvelopelor este molozul de pe drum – cum ar fi bucati rupte de amortizor de zgomot si obiecte cazute de la camioane si camionete.

Cum pot fi deteriorate anvelopele
Un cui sau surub printr-o anvelopa de vara sau iarna cauzeaza nu numai deflatia treptata, ci punctul respectiv poate deteriora peretele interior atunci cand cauciucul se flexeaza in directia acestuia, ceea ce duce la eventuala fracturare a carcasei. O anvelopa cu un perete lateral penetrat nu poate fi reparata in mod satisfacator.

O ruptura interna poate fi produsa atunci cand se loveste o piatra de bordura sau un obiect in drum, si chiar daca nici un prejudiciu nu este vizibil la exterior, in cele din urma anvelopa va esua. Daca o anvelopa este uzata sau lovita de bordura in timpul parcarii, incontinuu, abraziunea laterala poate fi atat de severa, incat sa expuna corzile carcasei. Indiferent de cat de buna este banda de rulare, pneul este inutil.
O anvelopa Fulda care a fost deteriorata prin frecarea impotriva caroseriei, poate avea petice ale benzii de rulare rupte sau sa fie puternic marcata de proeminente sau metal deteriorat.

Separarea benzii de rulare a pneurilor poate rezulta din sub-inflatie, ceea ce determina o incalzire severa a umarului anvelopei. Alte cauze de separare a benzii de rulare pot fi o deteriorare din cauza varstei, ulei sau gudron prins in banda de rulare sau ruginire a centurilor de otel de sub suprafata de rulare. Condusul prelungit cu o roata sub-umflata cauzeaza zdrobirea si denaturarea peretilor laterali, cu leziuni interne provocate corzilor. Peretele lateral se poate fractura in cele din urma si se poate separa de umar.

Combustibilul varsat, ulei sau solvent intr-o roata de rezerva poate fi absorbit de catre cauciuc pana cand peretii laterali apar netezi si ondulati, iar anvelopa este atat de slabita incat nu poate tine aer, si asa se fractureaza.
Evitarea acestor pericole solicita o veghe constanta atunci cand esti la volan. O taietura neglijata care a patruns pana la cabluri permite umezelii sa intre si poate duce la deteriorarea si ruginirea corzilor, slabind astfel anvelopa. Cu vigilenta, pericolele pot fi vazute in timp si pot fi ocolite sau evitate, prevenind astfel deteriorarea cauzata de un impact la mare viteza.

Previous 5 beneficii ale artelor si lucrului manual in dezvoltarea copiilor
Next Cateva secrete ale femeilor elegante