Importul cu produse din China in Romania


magazine online si evolutia lor

Piata locurilor de munca din Romania a devenit din ce in ce mai ofertanta in ultimii 5 ani, asta datorita faptului ca majoritatea companiilor multinationale de pe glob au decis, fie sa deschida o filiala aici, fie sa isi mute sediul cu totul pe mealeagurile noastre.

Motivele care stau in spatele unor astfel de hotarari sunt cele arhicunoscute, respectiv faptul ca mana de lucru este mult mai ieftina, iar calitatea serviciilor oferite de angajatii romani este deja celebra. Concret, investitorii straini au inteles ca romanii muncesc cu spor si pe bani putini.

Totusi, o data cu acest val al locurilor de munca, un alt curent a luat nastere in Romania – cel al tinerilor care s-au saturat sa lucreze pentru corporatii si au decis sa-si deschida propria afacere. Insa, avand in vedere faptul ca Romania nu se poate lauda ca fiind un stat care ofera sprijin considerabil micilor investitori, toti cei aflati la inceput de drum au fost nevoiti sa gaseasca singuri cheia succesului.

Pentru multi dintre acestia, drumul catre profit a dus catre China, unde majoritatea noilor antreprenori au gasit nu doar produse ieftine, dar si idei noi de afaceri sau experti dispusi sa se mute in Romania pentru a-i ajuta sa obtina profitul mult visat. Astfel, la nivelul intregii tari au inceput sa apara cat mai multe magazine, restaurante si alte tipuri de locatii, care utilizeaza sau comercializeaza produse provenite din China.

Altii au ales o varianta mult mai moderna, si dupa cum declara chiar ei, mai simpla, importand produse pentru a le comercializa online, reducandu-si consturile considerabil. Potrivit statisticilor, un procent mare din numarul celor care actualmente manageriaza firme de afaceri China – Romania este ocupat de tineri cu varsta cuprinsa intre 22 si 35 de ani.

Pe de alta parte, mai exista o categorie de tineri intreprinzatori: cei care au simtit valul afacerilor China- Romania sporind si au fost chiar cu un pas inaintea tuturor. Acestia au infiinta companii care sa se ocupe exclusiv de sprijinirea celor care au nevoie de transport pe ruta China – Romania. Mai mult atat, pentru ca au inteles ca o parte dintre tinerii importatori se afla la inceput de drum si nu detin toate informatiile de care ar avea nevoie, liderii companiilor de acest tip au decis sa ofere si consultanta.

Astfel, cei care si-au dorit sa isi deschida, spre exemplu, un magazin de haine sau jucarii din China, au avut, dintr-o data posibilitatea de a-si gasi un colaborator care sa le rezolve toate problemele birocratice, dar care sa se si ocupe de tot ce inseamna transport din China pana in Romania.

Tot reprezentantii unor astfel companii joaca rolul de comisionari vamali si sunt responsabili sa explice care este cea mai buna modalitatea de a nu pierde resurse importante pe taxe vamale de import din China si sa-si tina clientii la curent cu cele mai noi reglementari legislative in domeniu.

In concluzie, in ciuda distantei fizice, pentru multi afaceristi romani, China pare sa se afle mai aproape decat alte tari membre ale Uniunii Europene. Cand vine vorba de gasirea unei solutii optime de afaceri si stabilirea unui plan economic cu durabilitate, toate stereotipiile negative legate de colaboratorul asiatic sunt invalidate de profesionalismul si experienta in domeniul afacerilor internationale de care dau dovada de zeci de ani expertii chinezi.

Previous Inchide si tu o terasa sau un balcon
Next Jocuri online pentru fete