Mașini electrice: de la nadir la zenit


După o perioadă de avânt și omniprezență, după 1935 mașinile electrice aproape au dispărut în totalitate de pe piață. Până în 1960 mașinile electrice au fost practic trase pe tușă: dezvoltarea lor a fost oprită și nimeni nu dorea să folosească o mașină electrică pentru transportul personal.

Anii 1960 și 1970 au adus nevoia pentru mașini pe bază de combustibil alternativ pentru a reduce problema gazelor de eșapament produse de motoarele cu combustie internă și pentru a reduce dependența de țiței importat.
În 1975 Serviciile Poștale ale SUA au achiziționat 350 de jeep-uri electrice de la American Motor Company pentru a fi folosite într-un program-pilot. Mașinile electrice aveau o viteză maximă de 80 km/h și o autonomie de 65 km. Motorul se încălzea sau dezgheța cu ajutorul unui radiator pe bază de gaz, iar timpul de încărcare era de 10 ore.
Mai multe acțiuni legislative și de reglementare au reînoit eforturile de dezvoltare pentru mașinile electrice. Pe lângă limitările mai stricte legate de emisiile de gaze de eșapament, unele țări au emis cerințe pentru vehicule cu poluare zero.

Principalele companii de automobile din SUA împreună cu Departamentul de Energie se implică activ în dezvoltarea mașinilor electrice, ca parte din programul Parteneriat pentru o Nouă Generație de Vehicule. Atât conversia electrică a vehiculelor pe bază de benzină, cât și mașinile electrice create de la zero au dus la apariția mașinilor cu o autonomie mai mare de acțiune și timpi mari între încărcări.
Companiile de automobile dezvoltă de asemenea mașini electrice. Una dintre primele mașini electrice a fost duba utilitară Ford Ecostar, cu motor ce alterna între curent electric și baterii pe bază de sodiu și sulfur cu o viteză maximă de 112 km/h și cu autonomia de aproape 160 de kilometri. Deși au fost produse 100 de astfel de mașini electrice, modelul a fost considerat doar de test și nu a fost comercializat.

Deși vehiculele disponibile în prezent vor satisface cerințele de condus ale operatorilor de flote sau celor care caută un mod nou de transport personal, costurile mai ridicate le fac inaccesibile. Totuși, aceste costuri sunt amortizate dacă utilizatorul ia în calcul impozitele reduse și taxele scăzute de înmatriculare.
Creșterea producției de mașini electrice și îmbunătățirile aduse procesului vor reduce în viitorul apropiat prețurile acestora aducându-le la același nivel cu mașinile pe bază de combustibili fosili.
Dacă vrei să afli mai multe despre cum mașinile electrice schimbă modul în care privim transportul personal, intră pe http://www.green-report.ro/ și descoperă cele mai noi știri despre vehiculele pe bază de combustibil alternativ.

Previous Trenduri, stiluri si tendinte…
Next Atributele unei camere de supraveghere