Povestea anvelopelor Runflat


blogging

Majoritatea conducatorilor auto sunt constienti ca anvelopele trebuie schimbate o data cu intrarea in drepturi a unui nou sezon, manifestata prin urcarea sau coborarea gradelor in termometre. De asemenea, nici cauciucurile all season nu mai reprezinta o noutate, avand in vedere ca multe autoturisme vin acum direct echipate din fabrica cu modele de anvelope M+S. Totusi, anvelopele runflate au ramas un mister pentru multi soferi. De aceea, echipa Hilserv va va vorbi in continuare despre secretul tehnologiei Run on Flat.

Unii soferi au montate anvelope ROF, insa functionarea acestora este o necunoscuta, in timp ce altii se feresc sa abordeze acest subiect. Totul a inceput cu dorinta marilor producatori de a indeparta primejdia penelor de cauciuc, ce a planat vreme indelungata asupra conducatorilor auto.

Din fericire, problema penelor de cauciuc a constituit o prioritate pentru producatorii de anvelope inca din anii ’30. De atunci si pana acum, avansurile tehnologice au contribuit la crearea unor pneuri mai eficiente, care sa poate asigura mobilitate vehiculelor, chiar si dupa o pana. Idee de baza urmarea posibilitatea de a sustine greutatea si incarcatura unui autovehicul, in ciuda faptului ca presiunea din roti a scazut la 0. Cum? Prin ranforsarea flancurilor. Concret, prin utilizarea pentru flancuri a unui cauciuc mai robust, cu compusi pentru structura speciali, greutatea poate fi suportata cu succes.

Astfel, peretii laterali nu permit dezumflarea anvelopei deteriorate, iar drumul poate fi continuat cu maxim 80 km, la o viteza de nu mai mult de 80km/h.
Parerile referitoare la eficienta anvelopelor runflate sunt impartite. Cert este insa ca nu toate service-urile sunt utilate corespunzator pentru a instala anvelope de acest tip. De asemenea, acestea nu pot fi montate decat pe vehicule special proiectate in acest scop, iar legea interzice montarea a doua pneuri obisnuite si doua ROF.

Modelele de anvelope runflat pot purta denumiri diferite, in functie de producator si tehnologia implememtata in proiectarea lor. De exemplu, Goodyear –Dunlop produce si comercializeaza anvelope Run On Flat, cu tehnologie EMT si SST (self supporting tyre). Continental s-a impus pe piata de anvelope ranforsate prin modelele SSR (self supporting run flat), Michelin – tehnologia ZP (zero pressure), iar Pirelli prin tehnologiile R/F si Euforia.

Anvelopele EXT (Extended Terme) permit montarea doar pe autovehicule marca Mercedes, fiind in exclusivitate fabricate pentru acest brand de automobile si se caracterizeaza printr-o autonomie de 50 km/h la parcurgerea unei distante de 50 km, dupa ce a survenit pana de cauciuc. Alti producatori de anvelope runflate sunt Yokohama, Toyo, Vredestein si Kumho.

Pentru sezonul de vara, specialistii Hilserv va recomanda achizitionarea unui set de anvelope runflat Goodyear caracterizate printr-un indice inalt de viteza, o stabilitate excelenta in curbe si o aderenta optima pe carosabilul ud si uscat.
Pentru sezonul de iarna, va sfatuim sa optati pentru modelele Dunlop 4D ROF, anvelope Dunlop M3 ROF, Dunlop 3D ROF MS, Pirelli SC ICE SNOW ROF, Goodyear UG-GW3 ROF, alegand dimensiunea corespunzatoare.


Previous Cum indepartezi gelurile de unghii de acasa
Next Condu corect indiferent de situatie!