Scapa de bagajul emotional prin yoga



De la o vreme nu ma mai simteam eu insami. Eram mereu trist, ingandurat si incepusem sa imi cada parul. Parea, ca sunt intr-o situatie din care numai aveam iesire. Intr-o zi, un prieten, mi-a recomandat yoga pentru incepatori, la centrul din Bucuresti pe bulevardul Alexandru Ioan Cuza.

Desi, nu aveam experienta sau habar, cu ce se manca yoga, am decis sa incerc deoarece simteam ca numai exista iesire.
Am fost un pic reticient la inceput, ca aveam sa beneficiez dupa urma catorva lectii, dar deja dupa 2 lectii incepusem sa ma simt mai pozitiv.

Dupa nici o luna, simteam deja, ca inceapusem sa ma luminez la fata, caci Dhyana Yoga era noul meu medicament.
Un leac pe care il puteam administra fara prescriptie, ma ajutase sa inteleg si motivul depresiei mele.
Era chiar partenera mea , ce se dovedise a fii toxica pentru mine.
Despartirea de ea a fost mai usoara decat imi imaginasem, deoarece totul se consumase, iar noua mea pasiunea era yoga.

Yoga nu este o ideologie, nici nu forteaza lucruri asupra persoanelor.
Pur si simplu tu esti cel atras de yoga, deoarece imbina rationalul cu divinul, atingand forma perfecta de armonie.

Imi amintesc ca intainte de a face yoga, eram mereu furios, ma cuprindea anxietatea si aveam probleme cu dormitul.

Dupa doar 6 luni de yoga ma simt ca si renascut, cu o alta viziune asupra lumii, simtind ca nimeni si nimic nu imi poate face rau.
Este minunat sa te simti zilnic capabil sa muti munti.

Am sa impartasesc cu voi cateva tehnici de relaxare:

Relaxare prin intermediul respiratiei. Pe mine ma ajuta foarte mult cand sunt emoionat si vreau sa imi reduc bataile inimii.

Concentreaza-te exclusiv pe respiratie. Inspira adanc timp de 3 secunde, umpleti plamanii cu oxigen proaspat, tine aerul in plamani timp de 5 secunde, numarand in tot acest timp. Elibereaza aerul treptat, nu tot deodata, expira timp de 3 secunde sau mai mult pana scoti tot aerul din piept.

Repeta aceasta acțiune de 3-4 ori, pana simti ca ai mai redus din agitatia care e in inima si in capul tau.

Eu fac acest lucru de fiecare data cand ma pregatesc sa vorbesc în public. Inainte in primele 5-10 minute ale unui discurs in public ma balbaiam destul de mult. Acum datorita acestei simple tehnici, imi fac ordine in ganduri si incep discursurile de obicei cu dreptul.

Relaxare prin vizualizare. Studii din neurostiinte de prin anii 50-60 au demonstrat ca creierul nostru nu distinge diferenta dintre ce este realitatea si ce este o imaginatie bogata in detalii. Studiul care a emis aceasta concluzie a generat o multime de carti care pun in centru puterea vizualizarii, cea mai cunoscuta fiind Psycho-Cybernetics de Maxwell Maltz.

Exercitiul presupune sa ai acces la o camera sau un spatiu linistit in care nu vei fi întrerupt.

Intinde-te pe o canapea, pat sau stai relaxat pe un scaun. Inchide ochii. Incearca sa iti golesti mintea numarand incet începand cu 1 si continuand pana in punctul in care simti ca ai eliminat din gandurile negative si simti ca esti concentrat pe numaratoare. Imagineaza-ti o zi insorita si un parc cu flori pe marginea aleii si cu zone rasfirate de umbra din cativa metri in cativa metri datorita copacilor din parc.

Mergi linistit, este cald si simti cum adie vantul, care parca te face sa te simti viu. Continua sa mergi prin parc numarand pasii. Observa linistea, observa soarele care lumineaza numai bine si din cand in cand mai este acoperit de un nor subtire, care lasa sa treaca razele soarelui prin el.

Deschide ochii.

Parcă ai mai fi rămas un pic, nu? Era să nu mai scriu articolul acesta pentru că mi-am imaginat toată scena cu parcul și am scris cu ochii închiși. 😀

Poți continua acest exercițiu cât consideri că este necesar. Vizualizarea necesită puțină practică, dar poate deveni extrem de eficientă în controlarea stării de dispoziție, mai ales dacă exersezi frecvent acest tip de exerciții.

Previous I-am daruit un pat plin de catelusi
Next ”Trece tineretea pe langa tine”...